Hur Att Få En Lyckad Semester Med Familjen I Yosemite

För några månader sedan, insåg vi att Carolyn och lite dudes var gonna har EN vecka till av den härliga sommaren, medan de flesta barn överallt annat var att gå tillbaka till skolan...så vi bestämde oss för att kasta försiktighet till vinden och boka en tre dagar och två nätters vistelse i Yosemite . Jag hade inte varit sedan jag var liten, och den lilla dudes har varit snabbt på att bli totalt fördelar med #campvibes, så varför inte?!

Vi bestämde oss för att boka en plats på STÄDNING camp. Vi ärligt talat visste inte vad det innebar, annat än att vi faktiskt inte måste ta vårt eget tält. När vi kom fram, vi var mest behagligt lättad. Det är i grunden en duk stuga med en betongvägg, och ett tälttak som sträcker sig över verandan. Det finns en dubbelsäng och en våningssäng inne, tillsammans med några trevliga lagring, och EL ( telefonen/kameran/iPad-laddning! )!

Patrick Carrie

Vi lucked ut med en plats direkt ut i floden. Den lilla dudes omedelbart tog sig ner för att hoppa över stenar och kolla in de stora bergen. Jag vet att du alltid höra om hur fantastiskt Yosemite är, men allvarligt, det är fantastiskt. Den råa skönheten och kraften i naturen är i princip bara att slå dig i ansiktet överallt man ser. Det är nästan överväldigande, men i den bästa typ av sätt.

Här är några äventyr som var en framgång för oss:

– JR. RANGER LÄGERELDEN: Detta var en mycket bra introduktion för barnen att lära sig om vilda djur i parken. Det fanns en hel del att prata om björnar om, och det dessutom till big bear mat skåp kinda flippade Coop ut, men jag tror att han gillade idén att om en björn kom med, vi skulle bara göra honom en s ' mores. Totalt sett var en cool lektion för att veta vad som finns där ute i det vilda, och varför det är viktigt att ta hand om det.

– VANDRINGAR!: Vi startade vår första hela dagen med en vandring Yosemite Falls. Det var ganska fyllig med bara några små kullar, men jag tror att de kommer till en torr vattenfall var en buzzkill. Vi gick sedan över till Bridalveil Fall, eftersom vi såg en del vatten där när vi körde in i dalen. Dudes älskade detta en, eftersom även om stigen blev brantare och längre än den förra, i slutet av leden som erbjuds strömmande vatten och ett fält av stenar att klättra närmare botten av fallen. Det var en handfull av varningssignaler att vara försiktig när du klättrar, men jag antar att det går för eventuell klättring, eller hur?

Patrick Carrie

CYKELTUR: Vi gjorde en stor tid med vår cykeltur äventyr! Det finns ett par olika ställen att hyra cyklar från i parken, men vi gjorde vår väg över till Curry Village hyra station. Vi tog en cykel med en släpvagn kopplad till Carolyn och Charley, medan Cooper och jag fick en tandem cykel. Det tog en minut att få kläm på det, men vi älskade det. Coop älskade också hur han var att rida, men kan också titta runt och slappna av om han ville, utan att stressa om ridning av vägen. Cykelvägar är väl markerade och ta dig runt hela dalgången. Vi stannade för lunch vid en rastplats med degnan ' s Deli (som har killer veg-alternativ). Vi cyklade tillbaka för att återgå cyklar, och stannade i Curry Village för lite glass.

SIMNING: Vi följde floden som backas upp våra tält i kabinen och hittade en radikal simning plats för att kyla ner oss efter cykeltur. Dudes var lovin' it. Coop vågade sig fram till en logga i den djupare delen av floden och var showin av med några kanonkulor. Under tiden, Charley verkade nöjda med att bara rulla sig i sand. Vattnet var kyligt, men inte dåligt alls! Och utsikten var inte dålig heller!

Naturligtvis fanns det också s 'mores makin', gott om rådjur och ekorrar, rock klättring, skrämmande historier, och lägereldar, men om du hittar dig själv lookin' för att göra resan till Yosemite med era små, förhoppningsvis kan komma igång i rätt riktning.

Allt i allt, det blev en snabb vistelse, lång bilresa, och helt utmattande resa, men vi alla föll i kärlek med det där. Förutsättningarna är mycket olika under alla årstiderna, så vi planerar att gå tillbaka upp och kolla det någon annan gång på året!

Det här inlägget först sprang på Att Få Rad Med Pappa.